Followers

Selasa, Disember 08, 2009

3 Abdul versi Malaya..

Salam.. Salam Sejahtera.. Salam Perjuangan..

Di sini saya ingin melahirkan rasa kagum terhadap 3 abdul yang benar-benar berani melakukan sesuatu yang sudah tentu tidak semua berani melakukannya.

Mari kita lihat yang mana satu 3 Abdul Malaya..

Inilah pelajar Universiti Malaya (UM) yang menggelar isteri perdana menteri iaitu Datin Seri Rosmah Mansor sebagai puaka dan pembunuh altantuya.

Satu sahaja yang menjadi persoalan dalam fikiran saya ialah dari mana mereka mendapat maklumat yang mengatakan bahawa Datin Seri Rosmah adalah pembunuh altantuya? Hebat sungguh 'agensi risikan' mereka ini.

Saya tidak mahu menuduh siapakah yang menghasut mereka bertiga untuk bertindak sedemikian, tetapi tidakkah kita terfikir bahawa mungkin mereka ini menjadi alat oleh pihak-pihak tertentu untuk menghasut pelajar-pelajar UM.

Kini mereka sedang menghadapi pertuduhan di mahkamah. Nampaknya tujuan mereka ke universiti bukanlah untuk belajar tetapi lebih kepada menjadi agen propaganda pihak-pihak tertentu.

Sungguh malang apabila menjadi pelajar universiti tetapi mensia-siakan peluang yang diberikan. Sungguh malang juga apabila mereka menyebabkan ibu bapa yang bersusah-payah mencari rezeki terpaksa membayar wang ikat jamin mereka yang di tahan pihak berkuasa.

Jika mereka ini golongan yang berfikir menggunakan akal yang waras, sudah tentulah mereka tidak tergamak melakukan hal-hal yang sedemikian.

12 ulasan:

  1. hoi...habiskan belajo dulu
    ini first degree pun belum dapat
    pukimak punya budak hingusan

    BalasPadam
  2. tak apa KULAAN ALADIN
    brader nuar akan jamin dia orang
    kan ke brader nuar pemimpin yang bertanggungjawab terhadap kroni kroni nya
    yang aku kesian.....
    kut kut di pecat dari u.m
    " kat ke FITNAH tu dosanya sangat besar...."

    BalasPadam
  3. CPGA lu orang berapa...
    gua rasa 2.00
    ingat beso sangat belajo kat u.m tu,, oooo bila belajo kat u.m boleh belasah pemimpin pemimpin MELAYU sedap lu orang aje....rosmah
    mansur pun enkorang nak belasah..... ada FAKTA gua pun sokong lu orang....ini jadi balachi PKR
    ingat.....aqidah kita sama begitu juga aqidah rosmah mansur.....
    koje koje ni hanya di lakukan oleh mereka yang belum "masuk jawi"...lu orang sudah potong ke

    BalasPadam
  4. Konsep dia mudah je, jika berani buat, kena lah terima apa2 yang berlaku. Baik atau buruk.

    Tentang agen propaganda, ramai pelajar sudah jadi agen propaganda. Bukan satu pihak sahaja. Ada jadi agen berpakat dan ada yang jadi agen berbaris.

    Mereka gunakan apa sahaja untuk kepentingan politik masing-masing.

    Aku tidak memihak kepada sesiapa. Apa-apa pun, Youth of the world, stand up and unite!

    Kepada tanpa nama, saya rasa tak sesuai kalau nak mengajar atau membetulkan seseorang dengan menggunakan perkataan "pukimak". Be professional la beb..

    BalasPadam
  5. Wei kes kepala babi dalam surau apa cerita?

    Berani buat berani tanggung la wei!

    BalasPadam
  6. saudara izzudin
    terima kasih kerana menegur saya tentang "pukimak"...mungkin ketika itu saya terlampau emosional.....
    kalau perkara itu betul, saya tiada masalah dengan pelajar ini TETAPI apabila terdapatnya alibi yang mengatakan rosmah mansur berada di tempat lain...hati saya jadi panas
    sepatutnya mereka tumpukan kepada pelajaran...jangan jadi alat kepada BN atau PR
    terima kasih sekali lagi kepada izzudin
    habis belajo, jadilah politician
    saudara izzudin
    SAYA SAYANGKAN BANGSA SAYA

    BalasPadam
  7. DUA REMAJA DIARAHKAN OLEH HAKIM SUPAYA MEMINTA MAAF KEPADA IBUBAPA MEREKA KERANA MEMILIKI BARANG2 CURI....cari paper hari ini
    pada saya sangat mengharukan......
    semoga ianya menjadi PENGAJARAN kepada kita semua dalam membesarkan anak anak di zaman yang serba canggih ini

    BalasPadam
  8. Betul kata Izzudin.. Steady la.. Semua pelajar sudah menjadi agen. Agen apa? Jawapannya ada pada mereka. Ikut ikhlas bagi mereka la.

    Tapi hebat gak. Apa unit perisikan mereka agaknya? Special branch ngan Kor risik pun pening kepala dengan apa yang berlaku.

    Agaknya dorang ni pakat dengan mosaq, FBI dan CIA agaknya. hahahahaha

    BalasPadam
  9. kita sepatutnya berbangga mempunyai pelajar2 yang berani menegakkan sesuatu kebenaran(kalau sumber itu benar bagi mereka)
    kalau universiti hanya dapat melahirkan pelajar pak turut alamat akan hancurlah negara.
    apapun yang kena bunuh dah mati!!!!!!!
    siapa pembunuh sebenar belum tau!!!!!!
    semoga suatu hari akan datang jua kebenaran!!!!

    BalasPadam
  10. Haha..betul tu. Amacam dengan kes kepala babi? kenapa senyap? Sape tauke dia yang suruh letak kepala babi? ada tauke ke?

    BalasPadam
  11. uish
    diorang ni memang berani betul

    BalasPadam
  12. babi jadi mangsa keadaan.. berani kena bertempat.. inilah yg akan kucar kacirkan negara suatu masa nanti..

    BalasPadam