Followers

Jumaat, Oktober 02, 2009

Aku cari mana dia...


Aku cari bukan harta bertimbun-timbun,

Untuk hidup kaya,
Aku cari bukan wang berjuta-juta,
Untuk hidup bergaya,
Aku cari bukan kawan-kawan,
Untuk hidup sekadar berfoya-foya,
Aku cari mana dia Al-Ghazali,
Aku cari mana dia Al-Shafie,
Kira bongkar rahsia kitab suci,
Cari pedoman
Kita bongkar rahsia sunnah nabi
cari panduan
Aku hidup kerana Dia Rabbi
Dialah teman
Dialah wali
Dia mencukupi
Aku hidup bererti
Menikmati damai abadi..

(Tun Abdullah Ahmad Badawi)


Aku cari mana dia anak-anak Johor..

Salam semua..

Di sini saya tidak mahu mencari harta mahupun wang berjuta-juta, kalau boleh saya nak cari kawan-kawan bukan sekadar untuk berfoya-foya..kalau nak loyer buruk pun boleh..

Ok la.. Di sini saya inginkan kerjasama daripada kawan-kawan khasnya anda sebagai pembaca blog ini untuk memberikan kerjasama kepada saya. Kerjasama?? Kerjasama tu maknanya kita kena kerja dulu baru boleh bersama-sama.. (abaikan hal yang merapu ni..)

Di sini saya ingin meminta kerjasama daripada anda semua selaku penuntut yang sedang menuntut di Universiti Sains Malaysia (USM) Pulau Pinang (kampus Induk) untuk memberikan kerjasama seandainya anda merupakan anak jati negeri Johor Darul Ta'zim.

Sekiranya anda merupakan anak jati negeri Johor atau anda berasal daripada negeri Johor ataupun darah di dalam badan anda itu mempunyai kaitan dengan negeri Johor, saya meminta anda semua untuk menghubungi saya atas urusan-urusan yang tertentu.

Di USM mempunyai banyak persatuan anak-anak negeri. Persatuan anak negeri Johor dikenali sebagai Ikatan Mahasiswa Johor ataupun IKMAR.. Oleh sebab-sebab yang tertentu maka saya meminta kerjasama daripada anda semua sama ada anda merupakan anak kelahiran negeri Johor ataupun anda mengenali sesiapa jua yang merupakan anak kelahiran negeri Johor, saya minta sila berhubung dengan saya untuk urusan yang berkenaan. Untuk rekod..

Segala kerjasama yang diberikan saya dahului dengan ucapan terima kasih..

*Hubungi saya di andinmss88@yahoo.com (YM pun boleh)

**Sertakan nama penuh, no.ic, no. matriks, jurusan, alamat tetap, dan yang berkaitan

***Saya cuma menggunakan kemudahan yang sedia ada sahaja.. Diharapkan tidak ada yang menggelar saya sebagai orang yang mempunyai semangat kenegerian yang tebal.. Yang penting saya tidak taksub mahupun fanatik terhadap sesuatu perkara..

Terima kasih..

Wassalam...

1 ulasan:

  1. Salam.. saya mewakili anak anak johor adalah antara Insan pertama yg menjengok ke blog anda..
    sekian terima kasih..
    Hidup Melayu Islam

    BalasPadam