Followers

Sabtu, Julai 16, 2011

Pelacur sertai BERSIH..GAY??

Salam.. Salam sejahtera..

Rasa nak tergelak pun ada, kalau betul baguslah.

Tajuk berita di laman portal Malaysiakini yang kononnya neutral itu sangat menarik.




Benarkah?

Alhamdulillah, mungkin niat tersirat mereka adalah untuk membersihkan diri daripada dosa menjual maruah diri.

Mungkin juga mereka ingin mencuci diri menggunakan air kimia dan gas pemedih mata.

Mungkin juga mereka ingin melihat manusia-manusia yang kononnya memperjuangkan BERSIH tetapi pernah menjadi pelanggan mereka.

Mungkin juga mereka bercuti dan menyertai BERSIH kerana hendak mempromosi diri.

Mungkin. Saya ulangi MUNGKIN.

Bukanlah saya hendak menghina golongan pelacur. Sememangnya itu adalah hak mereka untuk menjual diri. Hak mereka juga yang ingin membeli jualan itu.

Tidak pelik rasanya jika golongan pelacur menyertai BERSIH.

Jika pelacur juga menyertai BERSIH, maka sudah tentulah terdapat juga golongan GAY pada 9 Julai itu yang sama-sama terkena gas pemedih mata dan air kimia.

Saya tidak maksudkan manusia yang tercedera dan terpaksa memakai alat apatah namanya dileher itu.

Sebab itu saya tergelak apabila melihat gambar yang terdapat di facebook.

Rupanya golongan GAY juga turut menyokong BERSIH.

(gambar hiasan)

Kerana apa?

Sudah tentulah kerana puak-puak mereka berada di situ.

4 ulasan:

  1. kasar gurau blog ni haha~

    BalasPadam
  2. mcm best jerk.. gay! mmg compem bumi terbalik next week if mcm ni~ :P

    renung2 kan dan selamat beramal! :P

    BalasPadam
  3. Berikut adalah tanda-tanda yang boleh diperhatikan oleh ibu-bapa untuk melihat jika anak lelaki mereka adalah gay atau sebaliknya:

    1. Bila tiba masa kenduri-kendara, terutama kenduri kahwin, anak lelaki ini lebih senang menghias pelamin dan menggubah bunga telur daripada berpanas terik untuk menyiapkan khemah ataupun mengumpulkan kayu api seperti lelaki-lelaki lain. Kalau dia ada jugak di celah-celah lelaki tersebut, cuba perhatikan yang anak lelaki tersebut lebih banyak menghabiskan masa melihat lelaki-lelaki kampung tu, daripada mengangkat kerusi ataupun tiang khemah.

    2. Bila nak tiba musim raya, bila tiba masa nak belikan kain kosong untuk buat baju melayu ataupun baju kebaya maknya, anak lelaki ni lebih selesa bercerita tentang fesyen kebarung terbaru dengan kain organza (hello, akaq-akaq jer tahu apa itu kain organza, occay!) dan lain-lain berkenaan dengan citarasa wanita, sedangkan si ayah hanya dibelikan kain kosong dari Kamdar aje.

    3. Bila kadang-kadang terdengar perkataan-perkataan ‘sesuatu’ dari mulut anak lelaki ini (terutama dalam telefon, bercakap dengan kawan-kawan, mungkin terpacul perkataan “mak” ketika dia membahasakan dirinya). Jadi para ibu, janganlah cepat perasan yang anak lelaki ni memanggil si ibu, itu cuma kata ganti nama pertama untuk anak lelakinya itu.

    4. Anak lelaki ini akan mengatakan yang dia lebih mementingkan career dari segalanya – apabila ditanya bila nak kahwin sedangkan umur dia dah masuk 40 tahun. Ye lah, lelaki heteroseksual mana yang tak ada nafsu nak kahwin, ye tak?

    5. Bila anak teruna ni silih berganti membawa pemuda-pemuda atau budak-budak lelaki ke rumah (balik kampung). Dan kalau diamati, mereka (kawan-kawan) yang dibawa bersama mempunyai ciri yang serupa – kulit yang gebu terjaga, dandanan rambut kemas, selipar/sandal yang serupa, baju yang agak sempit dan lengan yang agak pendek dan pertuturan yang sedikit serupa.

    6. Anak lelaki teruna lebih senang bercerita tentang hiasan dalaman, salon kecantikan, tempat urut mengurut untuk lelaki… daripada bercerita tentang, pasukan bola sepak atau Liga Perdana Inggeris.

    7. Kalau tengok TV, kalau ter”flick” channel yang ada perlawanan bola, dia cepat-cepat menengok rancangan lain seperti Nona.

    8. Kalau balik ke kampung, perhatikan bag toiletries yang dibawanya bersama. Sudah pasti, terdapat pelbagai jenis tabung-tabung mekap dan pelbagai jenis alatan untuk dandanan. Paling pelik, kalau dikumpulkan semua tu, sudah tentu boleh membuka satu kaunter mekap.

    9. Jenama-jenama barangan seperti DKNY, Ferragamo, Prada, lebih mudah mereka tuturkan berbanding dengan nama-nama anak saudara mereka sendiri.

    10. Kalau sesekali balik ke kampung, tentu dia akan membawa “teman wanita” untuk mengaburi mata emak dan ayah. Tapi belum pun sempat nak duduk, dia telah membuka kata-kata bertanyakan siapa anak-anak bujang yang baru menyewa di sebelah rumah. Atau bertanyakan, anak bujang jiran yang sudah lama tak kelihatan.

    pan_nuklear88@yahoo.com jadi lihat dan renung2kan di sekeliling anda.hahahahahha

    BalasPadam