Followers

Selasa, November 23, 2010

Jari - Songsang

Salam.. Salam Sejahtera..

Post kali ini bukanlah berkenaan politik atau isu-isu semasa.

JARI. Ya, inilah perkataan yang menjadi tajuk kepada penulisan seorang rakan satu daerah dengan saya di Johor, yang baru saya kenali pada hujung Syawal dalam satu program anak-anak Johor. Dia menulis berkenaan jari kerana 'mungkin' tidak tahan di ganggu oleh pihak-pihak tertentu. Kenapa jari? Timbul persoalan di sini.

Sebenarnya apa yang di tulis mungkin untuk menegur secara sinis tetapi saya yakin teguran itu tidak akan di ambil peduli oleh mereka yang berkenaan kerana hingga kini dia masih di ganggu.

Apakah yang cuba diterjemahkan? Saya pun cuba untuk berkias. Harap semua fahamlah ya.

Adakah jari ini yang dimaksudkan?

atau ini?


atau ini?


atau ini?


atau ini?


atau ini?


atau ini yang dimaksudkan?

"Kecelaruan Gender"

Segalanya mungkin. Allah S.W.T dan dia sahaja yang mengetahui perkara sebenar, walaupun saya cuba untuk buat-buat tidak tahu perkara ini.

Cuma seperkara yang membuatkan saya pelik, kenapa berlaku perkara ini? Disebabkan nafsu? Mungkin juga...

Dan Nabi Luth juga (Kami utuskan). Ingatlah ketika ia berkata kepada kaumnya: "Patutkah kamu melakukan perbuatan yang keji, yang tidak pernah dilakukan oleh seorang pun dari penduduk alam ini sebelum kamu? Sesungguhnya kamu mendatangi lelaki untuk memuaskan nafsu syahwat kamu dengan meninggalkan perempuan, bahkan kamu ...ini adalah kaum yang melampaui batas".

(Al-'Araaf, 7 : 80-81)

13 ulasan:

  1. suka ah post ini! bkn sbb jari aku, tp sbb situasi. oh, jari aku tak macam tu. so, next year tunggu kad kawen ya! yg penting, bini aku pompuan! haha

    BalasPadam
  2. next year?? hahaaa..mizi aku tunggu pic sarung cincin tadi..tak sabar

    BalasPadam
  3. klu ada jodoh. harap ada la yg masuk minang aku nanti. oh ya lah! esok bole? knp x mintak td? haih...ssh betol lepak ngan org tua ni...

    BalasPadam
  4. biadab! biadab! biadab! sekian, biadab!

    BalasPadam
  5. hahaha..hah, tu la keje ko. sikit2 marah aku. mcm org tua laa!

    BalasPadam
  6. hoi!! marah bukan kebencian, tapi tanda sayang..cuba teka lirik lagu apa ni?

    BalasPadam
  7. alaa..lagu zaman orang tua ke? xtau laa..belum hidup zaman tuh lagi..

    BalasPadam
  8. eeeeeiii nak mencarut je dgn ko ni mizi!!! tu la lain kali ikut sama motivasi smk bidor aritu..

    BalasPadam
  9. eh, tu bukan untuk org2 yg x cukup motivasi ke? aku? oh please~

    BalasPadam
  10. hahahah..kelakar....
    erk!mksud sye..
    komen2 korg..ngee..
    (^__^)

    p/s: cian abg syuk, asek kne buly..

    BalasPadam
  11. mau bg syuk benci kitorg...benci tanda sayang..

    BalasPadam
  12. Salam Perjuangan,

    JUTAAN TERIMA KASIH SAYA UCAPKAN KERANA MELAYARI DAN MENJADI FOLLOWER DI BLOG SAYA.

    Saya juga ingin mengucapkan SYABAS kepada Tuan yang berjaya menghasilkan sebuah blog yan begitu mantap dengan artikel2 yang bernas. Saya memang mengikuti perkembangan blog Tuan sepanjang masa.

    Di harap dapat memberi tunjuk ajar mengenai cara penghasilan artikel yang mantap.

    Saya akan turut sama membantu dalam mendedah dan membongkar strategi kotor pembangkang.

    Saya tlhpun linkkan blog Tuan di dalam blog pilihan di blog saya..

    Harap Tuan juga dapat linkkan blog saya bagi memperkenalkan kepada pengunjung di blog anda..


    SEKIAN, SALAM KASIH IKHLAS DARI,

    Melayu CinDia
    Blogger GELOMBANG RAKYAT.

    http://gelombang-rakyat.blogspot.com/

    BalasPadam
  13. terima kasih kembali..

    saya cuba mempelbagaikan penulisan supaya tidak terlalu serius.. InsyaAllah saya akan linkkan..

    BalasPadam